LWS kujutas endast saksa sõja-merejõudude ja insenerivägede soomustamata transpordimasinat, mis oli ette nähtud veetõkete forsseerimiseks ja dessantide kaldaletoimetamiseks. Masina väljatöötamine algas juba 1936 aastal, kuid esimese seeria LWS-de montaažini jõuti Rheinmetall-Borsig'i tehases alles 1940. aastal. Peale emafirma osalesid konstrueerimises ja tootmises veel kuus saksa ettevõtet. Esimese seeriana toodeti seitse masinat, mis läbisid seepeale põhjalikud ja mitmekülgsed katsetused.
Esimese seeria amfiibidel oli meeskonnaruum üsna suurte akendega (mida sai vajadusel sulgeda soomusluukidega) ja väikeste illuminaatoritega. Õhk jõudis meeskonnaruumi ja mootorini kolme šahti kaudu, need väljusid meeskonnaruumi katusele, mis vältis nendesse vee sattumise. Amfiibi tagaosas asusid sõukruvid ja puksiirkonks. Vedav ratas asetses ees, jõuallikaks oli Maybach HL 108TR, sama mis tankil Panzer IV ning sellega arendati kiirust maismaal 35 km/h ja vees 12 km/h.
Teine seeria läks tootmisse 1941. aasta alguses pärast esimese seeria masina vigade parandamist ning märtsiks valmistati neid kokku 14 masinat. Meeskonnaruum tehti kardinaalselt ümber - akende suurust vähendati, illuminaatorite arvu kahandati kolmeni, muudeti puksiirkonksu asukohta ning viidi sisse muidki väiksemaid muudatusi. Kolme õhušahti asemel oli nüüd üksainus suurem, sundventilatsiooniga. Varem tagaosas asetsenud kahe väiksema šahti asemel troonis seal nüüd avatud komandosild.
Land-Wasser-Schlepper'id tegutsesid Põhja-Aafrikas, Lääne-Euroopas, aga ka idarindel. Tõenäoliselt amfiib kuigivõrd lahingut ei näinudki, vaid seda kasutati pealetungivate sõdurite varustamiseks, diversiooniaktide teostamiseks ning laiade jõgede ületamiseks. Viimased ülestähendused LWS-idest pärinevad 1944 aastast, kui saksa väejuhatus kasutas allesjäänud masinaid oma äralõigatud grupeeringute varustamiseks Baltikumis, Ida-Preisimaal ja Belgias. Ühe amfiibidest, numbriga "234", said anglo-ameerika liitlasväed ka trofeeks.
LWS-667 oli üks teise seeriana valmistatud 14'st masinast. See kuulus algul 627. motoriseeritud pioneeripataljonile ja tegutses idarindel. 1941. Aasta lõpul, või järgmise alguses arvati amfiib aga ümber värskelt formeeritud 778. pioneerikompanii koosseisu, värviti ümber mudelil näha olevaisse eraldusmärkidesse ja saadeti Põhja-Aafrikasse, kus see võttis osa Tobruki kandis toimuvatest operatsioonidest. Masin hävis Tobruk'i hõivamisel 11. või 12. novembril 1942.
Lisainfo selle mudeli kohta on siin.
Mudel: 1:35 CB-35015 Bronco Land-Wasser-Schlepper (middle production)
+ 1:35 6193 Dragon German halftrack crewmen
LWS-667 oli üks teise seeriana valmistatud 14'st masinast. See kuulus algul 627. motoriseeritud pioneeripataljonile ja tegutses idarindel. 1941. Aasta lõpul, või järgmise alguses arvati amfiib aga ümber värskelt formeeritud 778. pioneerikompanii koosseisu, värviti ümber mudelil näha olevaisse eraldusmärkidesse ja saadeti Põhja-Aafrikasse, kus see võttis osa Tobruki kandis toimuvatest operatsioonidest. Masin hävis Tobruk'i hõivamisel 11. või 12. novembril 1942.
Lisainfo selle mudeli kohta on siin.
Mudel: 1:35 CB-35015 Bronco Land-Wasser-Schlepper (middle production)
+ 1:35 6193 Dragon German halftrack crewmen
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar