Kleines kettenkraftrad, või lühendatult - kettenkrad arendati kergtraktorina õhudessandi-üksustele, ning see oli ainus poolroomikveok, mis mahtus Junkers Ju 52 lastiruumi. Kettenkrad töötati välja NSU Motorenwerke AG poolt 1939. aastal ning läks tootmisse 1940. aasta lõpus.
Vaatamata selle algsele eesmärgile muutus kettenkrad kiirelt populaarseks ning leidis kasutust peamiselt idarindel kergesuurtükkide, õhutõrjekahurite, miinipildujate, välikaablite ning erisuguste haagiste pukseerimisel, samuti inimeste veol. Selle masina edu tagas ülimalt hea läbivus ja maastikuvõimelisus, mis liival oli 24 kraadi tõusu ja kõval pinnasel nii palju, kui juhil endal julgust jätkus. Masinat vedas edasi Opel'i poolt konstrueeritud 4-silindriline 1,5 liitrine vesijahutusega mootor, mis arendas 36 hj. Pööramiseks kasutati lisaks esirattale ka veorataste sidureid, mis lubasid suhteliselt head juhitavust. Sd.Kfz. 2 kaalus 1560 kg ja arendas kiirust kuni 70 km/h. Aastani 1944 toodeti 8345 masinat, mil selle tootmine peatati. Peale sõda toodeti seda põllumajanduse tarbeks kuni 1949. aastani.
Mudel: 1:35 35029Tamiya Sd.kfz2 Kleines Kettenkraftrad
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar