BMW mootorrattaid nagu ka tema rivaali Zündapp'i omi kasutati laialt kogu sõja vältel Wehrmacht'i poolt kõigil rinnetel.
Mõlemad tootjad alustasid paralleelselt 1940ndate aastate algul paremate maastikuomadustega sõjaväe vajadustele vastava mootorratta väljatöötamist. Õige pea selgus, et Zündapp'i välja pakutud variant oli mõneti paremate omadustega, kui BMW analoog, kuid armee järjest kasvavale nõudlusele vastu tulles standardiseeriti mootorrataste tootmine ning sündisid BMW R75 ja Zündapp KS750, mis kasutasid kuni 70% ulatuses samu koosteid.
Tsikkel oli varustatud mahuka külgkorviga, millele paigutati kuulipilduja MG34. 746 ccm kahesilindriline boksermootor arendas 26 hobujõudu. Kahe ratta vedu (ka külgvankri ratas oli vedav), maastikukäigud, lukustatav differentsiaal ning laiad kummid andsid sellele eeskujuliku maastikuläbivuse, kuid ka dünaamika - 670 kg kaaluv sõiduk arendas kiirust kuni 92 km/h.
BMW R75 tootmine kestis kuni 1944. aastani, mil BMW Eisenach'i tehas pommitamise tagajärjel tõsiselt kannatada sai. Selleks ajaks oli neid jõutud toota umbes 16 500 eksemplari. Hiljem 1946. aastal koostati reparatsioonidena Nõukogude Liidule veel 98 ratast.
Mõlemad tootjad alustasid paralleelselt 1940ndate aastate algul paremate maastikuomadustega sõjaväe vajadustele vastava mootorratta väljatöötamist. Õige pea selgus, et Zündapp'i välja pakutud variant oli mõneti paremate omadustega, kui BMW analoog, kuid armee järjest kasvavale nõudlusele vastu tulles standardiseeriti mootorrataste tootmine ning sündisid BMW R75 ja Zündapp KS750, mis kasutasid kuni 70% ulatuses samu koosteid.
Tsikkel oli varustatud mahuka külgkorviga, millele paigutati kuulipilduja MG34. 746 ccm kahesilindriline boksermootor arendas 26 hobujõudu. Kahe ratta vedu (ka külgvankri ratas oli vedav), maastikukäigud, lukustatav differentsiaal ning laiad kummid andsid sellele eeskujuliku maastikuläbivuse, kuid ka dünaamika - 670 kg kaaluv sõiduk arendas kiirust kuni 92 km/h.
BMW R75 tootmine kestis kuni 1944. aastani, mil BMW Eisenach'i tehas pommitamise tagajärjel tõsiselt kannatada sai. Selleks ajaks oli neid jõutud toota umbes 16 500 eksemplari. Hiljem 1946. aastal koostati reparatsioonidena Nõukogude Liidule veel 98 ratast.
Mudel: 1:35 L3510 Lion Roar R75 with sidecar
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar