Sd.Kfz.2 Kettenkrad oli mitmeotstarbeline poolroomiveok, millel esiteljena kasutati mootorrattakahvlit. See oli algselt kavandatud veomasinaks langevarjuritele ning pidi mahtuma Junkers Ju52 lastiruumi. Masin töötati välja NSU Werke AG poolt 1939.aastal ning läks tootmisesse 1940 aasta lõpul.
Kettenkrad oli suurepärase maastikuläbivusega ning suutis kanda lisaks juhile kahte meest või 500kg koormat. Lisaks oma algsele eesmärgile leidis Kettenkrad laialdast kasutust Wehrmacht'i tavaüksustes, kus see näitas end töökindla ja võimeka masinana, tulles toime rasketes maastikutingimustes. Seda kasutati luuremasinana, suurtükiveokina, kaablilaotajana, meditsiinitranspordina, jalaväeveokina ning sõja lõpupoole lennukite manööverdamisel. Kettenkrad leidis sõja vältel kasutust Idarindel, Euroopas ning Aafrika tandril.
Kettenkradi kaal oli 1560kg. Sel oli 4-silindriline Opel'i 36-hobujõuline bensiinimootor, mis andis kiiruseks heal teel kuni 70 km/h. Pööramiseks kasutati külgsidureid ning nendega ühendatud esirattal oli tegelikult vaid toetav funktsioon. Sõja ajal toodeti 8345 Kettenkradi, ning tootmine jätkus peale sõja lõppu 1948. aastani, mil neid valmistati põllumajandus- traktoritena veel umbes 550 masinat.
Mudel kujutab endast varajase toodangu Kettenkrad'i Luftwaffe Ramcke Brigaadi teenistuses Põhja Aafrikas 1942-1943. aastal
Rohkem infot mudeli ja selle ehitamise kohta leiab sellelt lingilt
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar